Skip to main content

Internet Banking

Internet Banking dla klientów indywidualnych

System Internet Banking to dostęp do rachunków bez konieczności przychodzenia do placówek banku, bez kolejek, z dowolnie wybranego miejsca przez 24 godziny na dobę. System oferuje znaczące korzyści i możliwości w obsłudze rachunków przez internet w zależności od tego czy przeznaczony jest dla klientów indywidualnych czy też dla firm.

 Pobierz wniosek o IB

 Pobierz instrukcję

 

System Internet Banking umożliwia między innymi:

  • dostęp do obsługi rachunku poprzez Internet Banking możliwy jest po podaniu identyfikatora oraz hasła znanego tylko klientowi banku,
  • dostęp do wybranych rachunków,
  • przegląd historii operacji rachunków,
  • wykonywanie przelewów jednorazowych, również do ZUS i US,
  • wykonywanie przelewów predefiniowanych,
  • zlecanie wykonywania przelewów z przyszłą datą realizacji,
  • definiowanie zleceń stałych – również z indywidualnym harmonogramem,
  • zakładanie i likwidacja lokat terminowych,
  • PaybyNet – płatności internetowe,
  • Invoobill – nowoczesna usługa płatności rachunków i faktur,
  • personalizacja panelu,
  • inne funkcje.

Internet Banking dla firm

Internet Banking dla firm to internetowy serwis obsługi rachunków, który umożliwia szybkie oraz bezpieczne zarządzanie aktywami i pasywami firmy, bez konieczności kontaktowania się z bankiem w tradycyjny sposób. Klienci banku mogą wykonać większość operacji finansowych z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. Dzięki przejrzystemu interfejsowi graficznemu korzystanie z serwisu jest bardzo proste, a zaawansowane mechanizmy bezpieczeństwa zapewniają pełną ochronę przed próbami ingerencji nieuprawnionych osób.

 Pobierz instrukcję

Internet Banking dla firm umożliwia między innymi:

  • wykonywanie przelewów krajowych i zagranicznych,
  • import przelewów w formatach Elixir i VideoTel z innych Systemów finansowo – księgowych,
  • podpisywanie przelewów za pomocą kart kryptograficznych,
  • przeglądanie i wydruk wyciągów,
  • historia operacji: wydruk oraz export do formatów Excel , PDF,
  • lista kontrahentów,
  • import kontrahentów z innych serwisów finansowych,
  • zakładanie lokat,
  • informacje o rachunkach, lokatach, kredytach i zleceniach stałych,
  • sprawdzanie aktualnych kursów walut,
  • dodawanie użytkowników Serwisu oraz zarządzanie ich uprawnieniami,
  • podział rachunków na jednostki organizacyjne.

Bezpieczeństwo

Operacje wprowadzane przez system Internet Banking są w czasie rzeczywistym rejestrowane w systemie bankowym na rachunku klienta. Podobnie zmiany wprowadzone na rachunku klienta przez bank, są natychmiast widoczne przy obsłudze poprzez system Internet Banking. Czynności związane z parametryzacją i definiowaniem przelewów wymagają podania dodatkowego kodu kontrolnego. System informatyczny banku oddzielony jest od publicznego Internetu szeregiem „zapór ogniowych” oraz systemem serwerów komunikacyjnych.

 

Interfejs mobilny

Internet Banking poprzez Interfejs Mobilny umożliwia klientom obsługę posiadanych rachunków i dostęp do usług banku za pomocą urządzeń mobilnych typu telefony komórkowe i tablety. Intuicyjny interfejs systemu dostosowany do urządzeń mobilnych sprawia, że zarządzanie finansami jest wygodne i przyjemne bez względu na czas i miejsce, w którym znajdują się klienci banku. Interfejs mobilny działa równolegle z tradycyjnym dostępem do programu Internet Banking.

Funkcjonalności:

  • dostęp do rachunków,
  • przegląd sald i historii operacji na rachunkach,
  • wykonywanie przelewów zdefiniowanych i dowolnych,
  • koszyk płatności,
  • obsługa lokat terminowych,
  • obsługa kredytów,
  • waluty,
  • doładowania telefonów.

Korzyści:

  • mobilność – interfejs dostosowany do ekranów urządzeń przenośnych typu telefon smartfon, tablet,
  • wygodna kontrola środków bez konieczności „przewodowego połączenia” z siecią Internet,
  • szybki dostęp do rachunków 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę bez względu na miejsce,
  • większa satysfakcja podczas korzystania z usługi.

 

 BLOKOWANIE DOSTĘPU DO INTERNET BANKINGU PRZEZ KLIENTA

Ze względów bezpieczeństwa umożliwiono klientowi zablokowanie dostępu do serwisu Internet Banking poprzez:

 

  1. Wysłanie wiadomości SMS na numer 509 646 913 o treści:

 

  • BI#identyfikator, gdzie BI – to Blokada Identyfikatora; identyfikator to login do serwisu Internet Banking. Program zweryfikuje, czy podany identyfikator jest powiązany
    z numerem telefonu (w Internet Bankingu, SMS Bankingu, danych osobowych).
    W przypadku istniejącego powiązania dostęp jest blokowany i odsyłany jest odpowiedni komunikat do Klienta.

  • BI#identyfikator#PESEL - gdzie BI – to Blokada Identyfikatora; identyfikator to login do serwisu Internet Banking. SMS blokuje dostęp z dowolnego telefonu.

Uwaga! Działanie blokowania jest niezależne od posiadania przez klienta usługi SMS Banking i ustawionej uproszczonej składni zapytań.



  • Blokada dostępu możliwa jest jednocześnie do Internet Bankingu i Aplikacji mobilnej poprzez wysłanie SMS na numer SMS Bankingu w banku o treści:

  • BW#Identyfikator – z numeru telefonu powiązanego z klientem (w Internet Bankingu, SMS Bankingu, danych osobowych), gdzie Identyfikator, to login do Internet Bankingu,

  • BW#Identyfikator#PESELz dowolnego numeru telefonu – należy wysłać komendę uzupełnioną o numer PESEL.

  1. W serwisie bankowości elektronicznej w opcji::

 

  • Ustawienia  Kanały dostępu i urządzenia, która daje możliwość blokowania dostępu do rachunków przez Internet (więcej informacji na temat tej opcji
    w rozdziale Kanały dostępu i urządzenia).

 

  • Zablokuj dostęp pod przyciskiem Wyloguj (po zalogowaniu się do bankowości elektronicznej) spowoduje zablokowanie wszystkich zdalnych dostępów do bankowości elektronicznej (Internet Bankingu, Aplikacji mobilnej Nasz Bank, Klient też nie zaloguje się do mojeID, nie zmieni statusu ani limitów karty, nie skorzysta
    z usługi BLIK), natomiast w Aplikacji mobilnej SGB Mobile zostanie wyświetlony komunikat o niepowodzeniu pobrania informacji o produktach – tym samym nie będą one dostępne do podglądu.

 

  Regulamin_IB

 

 

 

 UŻYCIE KLUCZY U2F

 Już dziś Bank Spółdzielczy w Małej Wsi jako jeden z pierwszych banków w Polsce i na Świecie udostępnia Państwu nowy sposób uwierzytelniania dwuskładnikowego do bankowości elektronicznej, który znacząco wpłynie na podniesienie poziomu bezpieczeństwa.

 

Nasz Bank działający w oparciu o system Novum Bank Enterprise wprowadził klucze zabezpieczające U2F, uznawane przez specjalistów od bezpieczeństwa za najlepszy sposób na zmniejszenie ryzyka ataków cyberprzestępców.

Czym są klucze U2F?

Klucze zabezpieczeń U2F to małe urządzenia, wyglądem przypominające pendrive,  dające szerokie możliwości silnego uwierzytelniania wieloskładnikowego przy pomocy komunikacji zbliżeniowej NFC lub portu USB w komputerze lub smartfonie. Yubico YubiKey to nowoczesne i skalowalne uwierzytelnianie (MFA) odporne na phishing  (gdy złodziejom udaje się przejąć login i hasło do konta). Ponadto urządzenie jest kompatybilne z FIDO2, dzięki czemu umożliwia logowanie bez hasła do wspieranych przez to rozwiązanie usług.

 

Korzyści dla Klientów:

Łatwe i wygodne uwierzytelnienie wieloskładnikowe przy pomocy dotknięcia przycisku na kluczu YubiKey lub zbliżenia do urządzenia wspierającego NFC,

Nie wymaga łączności z siecią,

Cztery razy szybszy niż hasła jednorazowe (OTP),

Chroni najbardziej narażone dane i użytkowników,

Zapewnia bezpieczny dostęp z każdego miejsca,

Ułatwia szybkie i bezpieczne logowanie ze stacji współdzielonych,

Wsparcie dla wielu protokołów z użyciem jednego klucza.

Bankowość internetowa stała się integralną częścią codziennego życia. Z jednej strony zapewnia ona wygodę, a z drugiej, niesie ze sobą zagrożenia związane z cyberprzestępczością. Jednym z najważniejszych wyzwań dla banków jest zapewnienie bezpieczeństwa swoich klientów, aby korzystanie z usług bankowych przez Internet było bezpieczne i niepodważalne.

Regulamin

Znajdziesz nas też tutaj