Program Dobry Start to 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny.
Wniosek o świadczenie Dobry Start można składać online od 1 lipca 2021 r. do 30 listopada 2021 r. przez stronę empatia.mrpips.gov.pl, bankowość elektroniczną IB lub portal PUE ZUS.
Od 1 lipca 2021 r. wnioski o świadczenie Dobry Start rozpatruje Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS).
Więcej informacji znajdziesz na stronie ZUS oraz na stronie Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej.
Najważniejsze informacje na temat programu Dobry Start.
Pytania i odpowiedzi dot. programu Dobry Start.
Akty prawne dot. programu Dobry Start.
Wypełnienie wniosku w systemie Internet Banking:
Składając wniosek w programie Dobry Start przestrzegaj zasad bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej. Ważne informacje:
Bank będzie Cię informował o możliwości złożenia wniosku w programie Dobry Start za pośrednictwem systemu Internet Banking w formie wiadomości wysłanej w systemie. Jeśli otrzymasz podejrzaną korespondencję lub mailing w sprawie udostępnienia wniosku w programie Dobry Start od innego nadawcy lub ktoś poprosi Cię o podanie danych do logowania i haseł jednorazowych w tej sprawie, zgłoś to niezwłocznie za pośrednictwem Infolinii Banku.
Przypominamy, że w związku z wnioskiem w programie „Dobry Start " bank nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową lub SMS-ową. Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili lub SMS-ów, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linków, kierujących na strony internetowe banków.
Reklamacje dotyczące wniosku w programie Dobry Start w zależności od ich przedmiotu powinny być składane:
Rozpatrywanie reklamacji przez Bank: Bank Spółdzielczy w Małej Wsi przyjmuje i rozpatruje reklamacje zgodnie z przyjętymi w Banku zasadami. Zapoznaj się z nimi.
Elektroniczne wnioski Dobry Start dostępne są w Banku dla osób, które są jego klientami i mają dostęp do serwisu internetowego Internet Banking.
Elektroniczne wnioski Dobry Start dostępne są w Bank jedynie dla osób, które są klientami Banku i mają dostęp do serwisu internetowego Internet Banking.
Zanim zaczniesz wypełniać wniosek przygotuj dane osobowe swoje i dzieci, dla których składasz wniosek o świadczenie Dobry Start (m.in. imię, nazwisko, PESEL, adres szkoły, do której w danym roku szkolnym będzie uczęszczało lub uczęszcza dziecko). Te dane, którymi dysponuje Bank, zostaną zaczytane z systemu Banku automatycznie.
Po przekazaniu przez Bank wniosku do właściwego organu prowadzącego w gminie, na adres e-mail podany we wniosku otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP) będące Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO). Wiadomość e-mail z UPO/UPP o tytule: Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia będące Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru dla wniosku o świadczenie Dobry Start SDS-1 nr PIU/WNI/ID/identyfikator dok. otrzymasz z adresu e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Jak tylko otrzymasz UPO/UPP na adres e-mail, który wskazałeś we wniosku programu Dobry Start, wszelkie pytania i obsługę wniosku w programie Dobry Start przejmuje ZUS. W razie pytań o wniosek prosimy o kontakt bezpośrednio z infolinią ZUS pod numerem 22 290 22 02, dostępną w dni robocze (pn.-pt.) w godz. 8.00 -15.00.
Nie. Wnioski o świadczenie Dobry Start składane są jednorazowo i dotyczą tylko roku szkolnego rozpoczynającego się w danym roku kalendarzowym.
Wniosek o świadczenie Dobry Start są dostępne w serwisie internetowym Internet Banking od 1 lipca 2021 r. do 30 listopada 2021 r. Wnioski w formie drukowanej składane osobiście w miejscu wskazanym przez organ prowadzący w gminie, któremu podlegasz ze względu na miejsce zamieszkania będą przyjmowane od 1 sierpnia 2021 r. do 30 listopada 2021 r. Pamiętaj, wniosku w programie Dobry Start nie można złożyć w oddziale Banku ani przez Infolinię Banku.
W takiej sytuacji prosimy o kontakt z Infolinią Banku.
Możesz wskazać dowolne konto bankowe, na które chcesz otrzymywać świadczenie. Jeśli składasz wniosek w serwisie internetowym e25, możesz wskazać konto w Banku lub w dowolnym innym banku. Pieniądze możesz również odbierać w formie innej niż przelew na konto – w celu uzyskania informacji, jaka forma wypłaty w przypadku braku konta bankowego będzie dostępna w Twojej gminie, skontaktuj się z organem prowadzącym w Twojej gminie.
Wnioskujący może wskazać dowolne konto, na które będą przekazywane środki, przy czym we wniosku oświadczenie Dobry Start można wskazać tylko jeden numer konta do otrzymywania świadczeń na wszystkie dzieci. Należy pamiętać, że dziecko do 13. roku życia nie może dokonywać czynności prawnych związanych z posiadaniem konta. Zatem nawet jeśli posiada ono konto do 13. roku życia i rodzic chce na nie przekazywać świadczenia z programu Dobry Start, to on dysponuje rachunkiem dziecka.
Nie, nie ma takiej możliwości. Jeśli chcesz zmodyfikować/uzupełnić wniosek udaj się do organu prowadzącego w Twojej gminie, który wskazałeś we wniosku.
Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia może być złożony przez rodziców – wniosek powinien złożyć jeden rodzic, gdyż świadczenie na dane dziecko jest jednorazowe, opiekuna prawnego lub opiekuna faktycznego dziecka (opiekun faktyczny to osoba faktycznie sprawująca opiekę nad dzieckiem, jeżeli wystąpiła do sądu opiekuńczego z wnioskiem o jego przysposobienie), a w przypadku dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej – rodzica zastępczego, osobę prowadzącą rodzinny dom dziecka lub dyrektora placówki opiekuńczo-wychowawczej – istotne jest jednak, że na dzieci umieszczone w pieczy zastępczej wniosku nie można złożyć przez bank lecz należy to zrobić osobiście w powiatowym centrum pomocy rodzinie. W przypadku gdy dziecko, zgodnie z orzeczeniem sądu, jest pod opieką naprzemienną obydwojga rodziców rozwiedzionych, żyjących w separacji lub żyjących w rozłączeniu sprawowaną w porównywalnych i powtarzających się okresach, kwotę świadczenia Dobry Start ustala się każdemu z rodziców w wysokości połowy kwoty przysługującego świadczenia Dobry Start.
Nie. Przyznane świadczenie jest zwolnione od podatku. Nie będzie też podlegało egzekucji ani wliczeniu do dochodu przy ustalaniu prawa do świadczeń z innych systemów wsparcia.
Do wniosku o świadczenie wychowawcze w ramach programu Dobry Start można dodać załączniki o określonych parametrach:
Jeśli występują inne problemy przy dodawaniu załączników do wniosku Dobry Start niż wymienione powyżej, prosimy o kontakt z Infolinią Banku.
Wiadomość e-mail z UPO o tytule „UPO/UPP wniosek SW-1 nr <identyfikator dokumentu>” otrzymasz z adresu e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rozstrzygnięcie o przyznaniu świadczenia w ramach rządowego Programu Dobry Start podejmuje organ prowadzący postępowanie właściwy według miejsca Twojego zamieszkania po wcześniejszej analizie wniosku. Rola Banku ogranicza się do weryfikacji tożsamości wnioskującego i umożliwienia swoim klientom złożenia wniosku o świadczenie Dobry Start za pomocą serwisu internetowego e25.Bank nie dokonuje sprawdzenia poprawności wypełnienia wniosku pod względem formalnym i merytorycznym i nie posiada informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku przez wybrany organ prowadzący postępowanie. Wniosek oraz załączniki Bank trwale usuwa po wysłaniu ich do systemu ZUS, za pośrednictwem którego złożone wnioski trafiają do rozpatrzenia przez wybrany przez Ciebie organ prowadzący postępowanie w gminie, w której mieszkasz.
Bank pomaga Ci w wypełnianiu wniosku o świadczenie Dobry Start podstawiając Twoje dane osobowe, którymi dysponuje, takie jak imię, nazwisko, PESEL oraz numer konta w Banku, o ile wskażesz go jako rachunek, na który będą przekazywane świadczenia z Programu Dobry Start. Bank nie przekazuje w ramach wniosku Dobry Start żadnych informacji o produktach i usługach, jakie wnioskujący ma w Banku.
Bank pomaga Ci w wypełnianiu wniosku o świadczenie Dobry Start podstawiając znane mu Twoje dane osobowe, takie jak imię, nazwisko, PESEL, numer konta w Banku BPS. Bank przekazuje je w formularzu do organu przyznającego świadczenia po zatwierdzeniu przez Ciebie wysłania wniosku. Bank przesyła również numer Twojego konta, o ile wskażesz go jako rachunek, na który będą przekazywane świadczenia z Programu Dobry Start.
Co do zasady każdy uprawniony do otrzymania świadczenia przyznanego w ramach programu otrzyma 300 zł. Jedynie w przypadku gdy dziecko, zgodnie z orzeczeniem sądu, jest pod opieką naprzemienną obydwojga rodziców rozwiedzionych, żyjących w separacji lub żyjących w rozłączeniu sprawowaną w porównywalnych i powtarzających się okresach, kwotę świadczenia Dobry Start ustala się każdemu z rodziców w wysokości 150 zł.
Potwierdzenie z Internet Banking, to potwierdzenie złożenia wniosku o świadczenie Dobry Start za pośrednictwem serwisu internetowego Banku. Natomiast UPO, to potwierdzenie, że wniosek o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego został przesłany do ZUS.
Potwierdzenie złożenia wniosku jest wystawiane przez Bank w Internet Banking po wypełnieniu wniosku Dobry Start i jest dostępne w zakładce z wnioskami wypełnionymi. Potwierdza ono, że użytkownik złożył wniosek o świadczenie Dobry Start w bankowości internetowej, natomiast Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) Urzędowego Poświadczenia Odbioru (UPP) oznacza, że wniosek ten dotarł do właściwego organu prowadzącego w gminie. Potwierdzenie złożenia wniosku może mieć kilka statusów:
Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP) będące Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO) wniosku o świadczenie Dobry Start otrzymasz na adres e-mail podany we wniosku w momencie, gdy wniosek zostanie zarejestrowany w systemie ZUS.
Otrzymanie potwierdzenia złożenia wniosku z Banku oraz UPO nie gwarantuje, że otrzymasz świadczenia pieniężne w ramach programu Dobry Start, a jedynie, że wniosek został przyjęty do rozpoznania.
Każdy wniosek o świadczenie Dobry Start jest analizowany przez organ prowadzący w gminie indywidualnie pod kątem tego, czy spełnione są warunki do przyznania świadczenia wychowawczego w ramach programu Dobry Start, a organ prowadzący w gminie może, kontaktując się z wnioskodawcą, wymagać dostarczenia dodatkowych wyjaśnień lub dokumentów.