Głównym celem Spółdzielczej Bazy Nieruchomości jest umożliwianie wymiany
danych o nieruchomościach między Bankami o wspólnym lub zbliżonym
terenie działania, co stanowi istotny element weryfikacji wycen
nieruchomości. Podstawą projektowania systemu było założenie, że większą
wartość dla Banku przestawiać będzie baza danych o nieruchomościach
zasilana przez kilka sąsiadujących Banków Spółdzielczych, niż hurtownia
danych skrojona na potrzeby banków komercyjnych, zawierająca głównie
informacje o nieruchomościach znajdujących się w dużych aglomeracjach
miejskich.
Ze względu na spółdzielczy charakter projektu, jego
rozwój i powodzenie zależy od Banków, które przystępują do projektu SBN.
Fundacja jako administrator bazy, zapewnia jej bezpieczeństwo oraz
czuwa nad wdrażanymi zmianami. Nie bez znaczenia jest w tym wypadku
fakt, że rozwój SBN dokonywany jest na podstawie uwag użytkowników co do
kształtu i zasad systemu oraz działania aplikacji obsługującej projekt.
Biorąc pod uwagę zalety SBN, do których niewątpliwie należą:
- niski koszt aplikacji stanowiącej wewnętrzną bazę nieruchomości (bez limitu stanowisk),
- niski koszt korzystania z bazy zewnętrznej, z nieograniczoną możliwością pobierania danych i wykonywania własnych raportów,
- pozyskiwanie informacji o nieruchomościach z rynku lokalnego,
zachęcamy
pozostałe Banki Spółdzielcze do przystąpienia do projektu SBN, aby
wspólnie rozwijać bazę o nieruchomościach, z korzyścią dla wszystkich
uczestników.
Jednocześnie, aby Banki mogły przekonać się o zaletach
SBN została przygotowana wersja demonstracyjna aplikacji, która zawiera
wszelkie funkcjonalności pełnej wersji.